Український центр оцінювання якості освіти не має на меті коментувати особисті думки Першого заступника
Голови Верховної Ради України Ігоря Калєтніка стосовно доцільності
функціонування зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) в Україні.
Разом з тим, вважаємо вкрай важливим уточнити фактичну інформацію,
подану Ігорем Григоровичем в інтерв’ю, опублікованому газетою
«Комсомольская правда в Украине».
Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство освіти і науки,
молоді та спорту України, затвердженого Указом Президента України від 8
квітня 2011 року № 410, МОНмолодьспорт України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення
реалізації державної політики у сфері освіти і науки, інновацій та
інформатизації, інтелектуальної власності, молоді, фізичної культури та
спорту.
Питання законодавчого закріплення статусу ЗНО є вкрай необхідним.
Проте, не зважаючи на відсутність відповідного Закону України, про
перебування ЗНО поза законодавчим полем говорити, з нашої точки зору,
некоректно. Усі нормативні документи, які встановлюють порядок
проведення ЗНО у певному році, видані МОНмолодьспортом та зареєстровані у
Міністерстві юстиції України.
Офіційний статус сертифікатам ЗНО надається наказами Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту України, якими також затверджується
Порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання у відповідному
році. Наприклад, технічний опис сертифіката ЗНО 2013 року та
інформаційної картки до нього затверджено наказом МОНмолодьспорту від
22.10.2012 № 1130, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України
08.11.2012 за № 1885/22197.
Маємо поінформувати громадськість та особисто пана Ігоря, що загальна
кількість штатних працівників Українського й регіональних центрів
оцінювання якості освіти (десяти установ, що організовують та проводять
ЗНО) становить лише 307 осіб.
Зважаючи на підвищену цікавість громадськості до питання оплати праці
штатним працівникам Українського та регіональних центрів оцінювання
якості освіти, маємо для прикладу зазначити, що посадовий оклад
методиста регіонального центру оцінювання якості освіти становить на
сьогодні лише 1330 гривень, у той час коли розмір мінімальної заробітної плати складає 1147 гривень.
При цьому Український центр оцінювання якості освіти, штат якого налічує 112
посад, попри необхідність постійної взаємодії розташовується у чотирьох
дистанційованих приміщеннях, частина з яких є орендованими. Загальної
площі зазначених приміщень вкрай недостатньо для здійснення Центром
своїх функцій, враховуючи те, що подекуди за одним робочим місцем
закріплено по кілька працівників.
Достовірну інформацію щодо обсягів бюджетних коштів, які витрачаються
на проведення ЗНО, зазначено у законах України «Про державний бюджет»
на відповідний рік.
Зважаючи на те, що Український центр оцінювання якості освіти та його
регіональні підрозділи жодного разу не чули про особливі кімнати для
особливих абітурієнтів, будемо дуже вдячні за надання інформації про
підтвердження фактів їхнього існування з метою прийняття управлінських
рішень.
Не коректним вбачається й намагання перекласти на систему ЗНО страхи
батьків випускників щодо підготовки до ЗНО, а також їхні намагання через
гроші заручитися підтримкою під час вступу до ВНЗ. Сподіваємося, що
представники чинної влади замість того, щоб знаходити віртуальних
«винуватців», допоможуть у розбудові громадянського суспільства,
пояснюючи громадськості, що досягти мети можна лише чесно та власними
зусиллями.
Користуючись нагодою, звертаємось із величезним проханням до
посадовців, журналістів, представників громадських організацій та усіх
небайдужих до позитивних реформ у сфері освіти: перш ніж звинувачувати
та висловлювати бажання реформувати систему ЗНО, варто ознайомлюватися з
нормативними документами, на основі яких здійснюється тестування;
користуватися науково обґрунтованими даними та об’єктивною статистикою;
вивчати думку провідних фахівців галузі освіти та освітянської
спільноти. За матеріалами: Українського центру оцінювання якості освіти http://testportal.gov.ua/
|