Голова парламентського Комітету з питань науки і освіти, депутат від
ВО "Батьківщина" Лілія Гриневич вважає, що база тестових завдань не
розвивається належним чиномЯк заявила Лілія Гриневич в інтерв’ю газеті «Урядовий кур’єр»,
цьогорічне скорочення кількості завдань із фізики та історії України в
тестах зовнішнього оцінювання свідчить про те, що їх бракує, що база
тестових завдань в Українському центрі оцінювання якості освіти не
розвивається належним чином.
«Це пов’язано з тим, що на розвиток
системи ЗНО виділяють недостатньо ресурсів. На жаль, на сьогодні освіта
загалом потерпає від браку фінансування, і ми не бачимо ні її, ні науки
серед державних пріоритетів. Це позначається й на системі зовнішнього
оцінювання», - зазначає Гриневич.
«Крім того, нині слід говорити
про маргіналізацію системи ЗНО. Це відображається в двох аспектах:
по-перше, зменшується вага результатів зовнішнього оцінювання при вступі
до вишів, необґрунтовано підвищується вага середнього бала атестата, є
спроби нав’язування ідеї про необхідність запровадження вступних
іспитів», - говорить керівник парламентського комітету з освіти.
«По-друге,
відбувається вихолощення змісту ЗНО, зокрема скорочення кількості
завдань і брак завдань з розгорнутою відповіддю. Постійна нестача
інвестицій у розвиток системи незалежного оцінювання призводить до того,
що його зміст не задовольняє ані викладачів, ані вчителів, ані
абітурієнтів та піддається справедливій критиці. І таким чином об’єктом
критики стає ЗНО загалом», - вважає Лілія Гриневич.
«Натомість
треба розуміти, що завдання, закладені в ЗНО, часто стають тими
пріоритетами, яким приділяють більшу увагу в школі. Тому очевидно, що
коли ми не пропонуватимемо в ЗНО, скажімо, завдань, які потребують
логічного мислення, висловлення своєї думки, то цього не навчатимуть і в
школі», - підсумовує Гриневич.
За матеріалами: Освіта.ua Дата публікації: 10.01.2013
|